Relacja ze spotkania PGK - Krąg Zaufania (Circle of Trust) - Ekspansja Międzynarodowa

by Bartosz Soroczyński

16 maja 2019 roku kilkudziesięciu przedsiębiorców zaproszonych przez organizatora spotkania – firmę Polska Grupa Konsultingowa – zebrało się w warszawskiej restauracji PERA na kolejnej edycji spotkania Krąg Zaufania. Spotkania Krąg Zaufania (Circle of Trust) organizowane są już od 10 lat, stanowią platformę integrującą ponadprzeciętnych przedstawicieli świata wielkiego biznesu, międzynarodowego i polskiego, wybitnych polityków, polskich przedsiębiorców odnoszących sukcesy na rynku globalnym. Poprzednie spotkania organizowane były przy współpracy z globalnymi koncernami – między innymi firmami Oracle, Philips, Emirates, Cushman & Wakefield. Co roku, najważniejszym spotkaniem jest Gala – Krąg Zaufania – organizowana od 10 lat w trakcie Forum Ekonomicznego w Krynicy. Uczestnicy rekomendowani przez partnerów strategicznych, sympatyków oraz organizatorów reprezentują największe polskie przedsiębiorstwa, liderów myśli ekonomicznej, świat nauki oraz kluczowych przedstawicieli organizacji pozarządowych. Spotkania są okazją do rozmów na temat otaczającej nas rzeczywistości ekonomicznej, ale przede wszystkim są platformą do poszukiwania kierunków rozwoju polskich przedsiębiorców oraz korporacji międzynarodowych. Strategicznym partnerem medialnym spotkań Krąg Zaufania jest magazyn Manager.

Wymarzone zakupy

by Bartosz Soroczyński

Na czym mogą polegać nasze wymarzone zakupy? Pozwólmy sobie na wykreowanie małej wizji… Przychodzimy do jakiegoś sklepu. Ok, umówmy się, że od czasu do czasu chcemy wyjść na miasto, nie robić zakupów tylko online. Chcemy doświadczyć naszych zakupów – zobaczyć interesujący nas towar, dotknąć go, powąchać, przymierzyć, czasami wręcz chcemy wpaść w wir zakupów, emocji, promocji… Nie ważne, czy kupujemy jedzenie, ubrania, sprzęt sportowy, kosmetyki, czy może dobra luksusowe. Nie ważne, czy jesteśmy Klientem indywidualnym, czy małym przedsiębiorcą robiącym zakupy praktycznie codziennie, i to na większą skalę. Co ważne, to jak zmienia się cały proces zakupowy, jak zmienia się proces podejmowania decyzji zakupowych, jak technologie mobilne, zaawansowana analityka lub korelacja danych ułatwia nam cały proces zakupowy. Bo tak, sklepy coraz lepiej nas znają; wiedzą, co lubimy, jakie promocje mogą nas zainteresować, jakie mamy preferencje dotyczące na przykład kolorystyki, rozmiarów, smaków, przyzwyczajeń. Sklepy stają się naszym spersonalizowanym doradcą; sprawiają, że zakupy mogą stać się przyjemnością, a nie jak czasami bywa męczącym obowiązkiem.

Nadzór budujący wartość

by Bartosz Soroczyński

 

Często zastanawiamy się, jaka jest dokładnie rola rad nadzorczych, w szczególności w polskich realiach i przy licznych uwarunkowaniach historycznych. Mówiąc o różnicach kulturowych, warto podkreślić, że na przykład wiele osób skończyło kursy dla kandydatów na członków rad nadzorczych (spółek Skarbu Państwa). Często posiedzenia rad nadzorczych stanowią niestety tylko formalność, załatwiane „w biegu” podpisy. A przecież, wzorując się na doświadczeniach międzynarodowych, w tym na przykład amerykańskich, rada nadzorcza może odgrywać ogromną rolę w budowaniu wartości – dla właścicieli, dla samej spółki, dla pracowników, dla kontrahentów.

 

Ten piękny dzień

by Bartosz Soroczyński

Wreszcie nadszedł ten piękny dzień… wchodzimy do zarządu! Nagle pojawiło się wiele bezinteresownych telefonów od znajomych biznesowych. Liczne, ciekawe spotkania, wspaniały zespół stanowiący nie lada motywujące wyzwanie, duży budżet na reprezentację, niezliczone korzyści, samorealizacja, rozwój siebie i innych. Cudownie! Ale, czy na pewno?

Zaczynają się pojawiać co raz to nowe pytania. Być może nie jest to nasz pierwszy zarząd, ale czy wcześniej pojawiały się jakieś złożone problemy, ryzyka, trudne do rozwiązania wyzwania?